Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Законопроєкт №12414 загрожує незалежності антикорупційних органів: позиція НАБУ та САП

Верховна Рада сьогодні розглядатиме у другому читанні законопроєкт №12414, який, за оцінками антикорупційних органів і депутатів, фактично підпорядковує НАБУ та САП Генеральному прокурору. У разі ухвалення ініціативи антикорупційна система, створена після Революції Гідності, може бути повністю знищена.

Як повідомила депутатка від «Слуги народу» Анастасія Радіна, до законопроєкту в останній момент подали правки, які перетворюють Спеціалізовану антикорупційну прокуратуру на «декоративну інституцію», а Генпрокурор отримає повний контроль над нею.

У САП заявляють: законопроєкт передбачає повноваження Генерального прокурора витребовувати будь-яку справу НАБУ і САП, передавати її іншим слідчим органам, вирішувати спори про підслідність, давати прокурорам вказівки та самостійно закривати справи щодо топпосадовців. При цьому керівник САП втрачає право формувати групу прокурорів, це вирішуватиме виключно Генпрокурор.

НАБУ також попереджає: після ухвалення змін детективи Бюро будуть змушені виконувати вказівки Генпрокурора, а відмова від них може призводити до зміни підслідності. Фактично Бюро втратить незалежність і перетвориться на підрозділ Офісу Генпрокурора.

У НАБУ та САП закликають народних депутатів не допустити голосування за зміни, які можуть остаточно зруйнувати спроможність держави розслідувати топкорупцію. Законопроєкт №12414 включено до порядку денного парламенту на 21 липня.

Редакція «Антикорупційного виміру» повідомила раніше, що вранці 21 липня співробітники СБУ та Офісу Генпрокурора провели масштабні обшуки в працівників НАБУ та САП без ухвал суду та за відсутності керівництва антикорупційних органів. За даними НАБУ, йдеться щонайменше про 70 обшуків, які стосуються 15 співробітників Бюро. У САП підтвердили: СБУ без попередження перевіряє дотримання режиму держтаємниці, що надало їм доступ до негласних оперативних матеріалів, зокрема в справах проти посадовців і силовиків.

Антикорупційний вимір