Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Зловживання на сотні мільйонів: Компанію з Одеси підозрюють у схемі з водогоном на Кривий Ріг

Правоохоронці провели понад 50 обшуків у рамках розслідування щодо завищення вартості будівництва водогону для Криворізького та Нікопольського районів. Про підозри повідомили п’ятьом особам, серед яких власник одеської компанії «Автомагістраль-Південь». Редакція «Антикорупційного виміру» повідомляє про подробиці справи.

З ухвали суду відомо, що після підриву російськими військами Каховської ГЕС у червні 2023 року і виникнення кризи з водопостачанням для понад 850 тисяч мешканців Криворізького та Нікопольського районів, уряд виділив мільярдні кошти на побудову нового водогону з Інгульця. Підряд отримала компанія з Одеси «Автомагістраль-Південь», яка, як вважають правоохоронці, організувала багаторівневу схему із заволодіння бюджетними коштами.

Організатором схеми слідство вважає засновника «Автомагістраль-Південь», який нібито залучив свого брата, заступника генерального директора цієї ж компанії та одночасно директора пов’язаного підприємства «Шляховик-97» Юрія Бойка. Саме через цю фірму, як йдеться в судовій ухвалі, здійснювалася ключова частина оборудки.

Слідчі вважають, що фірма «Шляховик-97» закуповувала поліетиленові труби діаметром 1000 міліметрів у реальних постачальників за ринковими цінами від 16 до 23 тисяч гривень за метр. Але вже «Автомагістраль-Південь» нібито купувала ці ж труби у «Шляховика» по завищеній ціні 24 583 гривень за метр без ПДВ. Ціна в підсумку у документації доходила до 35 760 гривень за метр.

За версією правоохоронців, з метою легалізації завищених цін до схеми залучили інженера компанії «Б-Акт», який у технічному звіті підтвердив фіктивне здорожчання труб. В ухвалі суду йдеться, що до схеми долучили «Укр&Гео Супервіжн», представник якого офіційно затвердив завищену вартість будматеріалів, що дало підставу Службі відновлення інфраструктури укласти контракт.

У липні 2023 року договір на суму 5,32 мільярда гривень підписали. Надалі «Автомагістраль-Південь» отримала до 90% авансу на рахунок. Формально всі документи виглядали законно, але насправді, як вважають слідчі, вартість труб була завищена, а самі постачальники не підозрювали, що їхні цінові пропозиції використовуються для оборудки.

До схеми також міг бути залучений керівник філії «Автомагістраль-Південь» у Дніпрі, який, ймовірно, не підозрюючи про кримінальний задум, підписував договори, акти та направляв документи з фіктивними цінами у держструктури.

За попередніми підрахунками правоохоронців, група заволоділа бюджетними коштами на суму понад 240 мільйонів гривень, що класифікується як особливо великі розміри. Провадження розслідується за статтею про привласнення або розтрату майна в особливо великих розмірах, а також легалізацію коштів, здобутих злочинним шляхом.

У червні Нацполіція повідомила, що правоохоронці провели понад 50 обшуків в офісах компаній та за місцями проживання фігурантів цієї справи. П’ятьом особам повідомили про підозри, зокрема, власнику з Одеси Олександру Бойко, представнику компанії, службовцям підконтрольних підприємств та інженеру-консультанту.

Днями обшуки в офісах компанії «Автомагістраль-Південь» у своєму дописі прокоментував генпрокурор Руслан Кравченко. За його словами, він вивчив матеріали кримінального провадження і дійшов висновку, що всі підозри у справі законні, обґрунтовані та підтверджені результатами судових експертиз. 

Зазначимо, фірма «Автомагістраль-Південь» є так званим дорожнім гігантом, що отримує найбільші замовлення щодо ремонту доріг на півдні країни й на Одещині зокрема. Водночас фірма фігурує у 53 кримінальних справах, і це за останні три роки. Журналісти «Цензор.нет» стверджують, що компанія привласнила 5 мільярдів з бюджету під час будівельних підрядів протягом 2019-2022 років. За минулий рік дохід фірми становив 8,215 мільярда гривень.

«Автомагістраль-Південь», є улюбленицею Укравтодору, й отримала найбільші підряди під час Великого будівництва. За 2021 рік з ТОВ підписали контрактів на 58,9 мільярда гривень.

На початку 2024 року прокуратура через суд домоглась розірвання договору між Службою відновлення та ТОВ «Автомагістраль-Південь» на 112 мільйонів гривень, який уклали з порушенням процедури.

Читайте також: На Одещині мільярдні дорожні підряди розділяють між кількома фірмами

Антикорупційний вимір