Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Одеські чиновники переплачують мільйони сумнівній фірмі за оренду спецтехніки

Одеське КП заплатить 7,9 млн грн за оренду спецтехніки, яку можна купити вдвічі дешевше. Комунальне підприємство «Міські дороги» в жовтні поточного року уклало два договори на прокат обладнання для ямкового ремонту доріг з компанії «ДСК Автошлях». Згідно з інформацією на Prozorro, загалом чиновники заплатять по цих договорах більш ніж 7,95 млн грн. Минулого року КП також орендувало у цієї фірми спецтехніку за 4,95 млн грн. Журналістка «Антикорупційного виміру» з’ясувала, що фактично за ці ж гроші місто могло б придбати у власність такий самий комплект техніки для КП і цьогоріч зекономити близько 7 мільйонів.

ТОВ «ДСК Автошлях» зареєстрована у 2019 році в Києві. Директором і власником фірми з 2021 року є одесит Геннадій Спришевський 1975 року народження. Майже одразу після створення компанія почала отримувати бюджетні підряди і здебільшого це були контракти від Одеської мерії. Від Управління дорожнього господарства вона отримала 24 контракти на 67,86 млн грн. Ще три угоди на 12,9 млн грн були від КП «Міські дороги». Останні дві угоди були укладені в кінці жовтня 2022 року. Згідно з договорами, чиновники беруть у фірми в прокат техніку для ямкового ремонту доріг в комплекті з оператором. В першому випадку це коштуватиме 3,45 млн грн, а в другому – 4,5 млн.

Ми ознайомилися з тендерною документацією та виявили, що в обох випадках буде використовуватися одне й те саме обладнання: один автогудронатор (рециклера асфальтобетону) Madrog Madpatcher MPA 6.5W 2019 року випуску на вантажівці DAF FTP Compact Forte 85, випущений у 2011 році. 

Згідно з документами, які «ДСК Автошлях» подала на тендер, автогудронатор Madpatcher MPA 6.5W був придбаний нею у фірми «Бекас-Буд» (Львів). Згідно з договором купівлі-продажу в травні 2019 року він коштував 1 323 000 грн. Погугливши, ми знайшли свіже оголошення про продаж такого ж рециклера асфальтобетону, тільки новішого (2022 року випуску). Зараз вони подорожчали, але такий рециклер асфальтобетону можна придбати за 2 326 000 грн. 

Однак автогудронатор сам по собі не пересувається, бо він є лише установкою для виготовлення та нанесення асфальтобетонної суміші з уламків старого подрібненого асфальту. Аби апарат був мобільним і пересувався від ями до ями швидко, його встановлюють на причіп вантажного автомобіля. У випадку з «ДСК Автошлях» для перевезення рециклера використовується вантажівка DAF CF (Compact Forte) 2011 року випуску. Ми не знаємо за скільки компанія купила його, але на AutuRIA його вартість коливається від 870 000 до 1 920 000 грн. 

Окрім рециклера та вантажівки, для отримання кінцевого результату у вигляді залатаних ям та вибоїн потрібен лише оператор установки (він же і водій) та шматки старого асфальту, які можна не купувати. Тобто сумарна вартість всієї задіяної в роботі техніки наразі складає від 3 196 000 грн до 4 246 000 грн. І це за ціною актуальною сьогодні, коли вартість самого лише рециклера зросла майже вдвічі. 

Виходить, що міськрада могла б зекономити до 3-4 млн грн цього року, якби придбала таку саму техніку та найняла на роботу в КП водія й оператора для неї. Тобто вся установка разом з вантажівкою і зарплатнею оператора, вірогідно окупилася б місту десь за один рік. Це б суттєво допомогло б зекономити бюджетні кошти, яких цьогоріч критично не вистачає через війну. Але чомусь чиновники вчергове вирішили піти складним шляхом і витрачати зайві мільйони з бюджету. Чому? Причини можуть бути різними. 

Ми дещо дізналися про власника фірми, яка вчергове збагатиться коштом одеситів. У 2016-2018 роках Геннадій Спришевський “засвітився”, як бенефіціар і представник компанії «Укрдорлідер», яку теж дуже часто наймали одеські чиновники. Займалася ця фірма ремонтами доріг в Одесі лише до квітня 2018 року. Відтоді «Укрдорлідер» більше не показується на держзакупівлях. 

У 2019 році компанію було переоформлено зі Спришевського на Олександра Вікторовича Зелінського з села Усатове, що неподалік Одеси. Останній у 2019 році “засвітився” на окрузі №133 в Одесі під час виборів до Верховної ради. Тоді партія «Слуга Народу» вимагала від Центральної виборчої комісії вплинути на масову реєстрацію кандидатів-клонів, серед яких був і вищезгаданий Зелінський. 

Наразі «Укрдорлідер» переоформлено, чи скоріше «скинуто» на дуже цікавого громадянина Азербайджану Раміна Мурадова і навіть перейменовано на «АЗ Маркетинг». На цьому чоловікові «висить» майже 30 компаній

Цікаво, що цьому передувало відкриття кримінальних проваджень Службою безпеки України щодо зловживань службовим становищем з боку керівництва КП «Міжнародний аеропорт Одеса» під час проведення закупівель і привласнення коштів. 

Причиною розслідування стали скандальні мільйонні угоди на прибирання та вивезенню снігу зі злітних смуг. Ці роботи підрядники виконували лише на папері. 

Серед учасників схеми з розкрадання грошей, за версією СБУ, були керівники компаній «Укрдорлідер», «Укрбуд Трест», ПП «СПМК-7», «Чорноморгідробуд» та гендиректор КП «Міжнародний аеропорт Одеса». Останній організував схему: розділив одну велику закупівлю на окремі допорогові закупівлі, аби не проводити відкритих торгів та підписати договори з “потрібними людьми” для реалізації плану з заволодіння грошами комунального підприємства.

Більше публікацій Власні статтіБільше публікацій Власні статті »
Більше публікацій РозслідуванняБільше публікацій Розслідування »
Більше публікацій СтаттіБільше публікацій Статті »

Коментування заборонено.

Антикорупційний вимір