Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Сотні мільйонів в одеську канаву: Що не так з ремонтом Деволанівського узвозу

Деволанівський узвіз в Одесі називають «канавою». Роками це місце виглядало навіть гірше деяких справжніх канав. Навесні 2019 році розпочалася підготовка до ремонту узвозу: мерія замовила проєктно-вишукувальні роботи. І ось уже березень 2023 року, а узвіз, хоч і виглядає дещо краще ніж чотири роки тому, та все ще залишається канавою. Тільки тепер це канава, в яку чиновники злили понад 200 мільйонів гривень. Вони подовжують строки виконання робіт улюбленому підряднику і підняли вартість ремонту на 25 мільйонів. Нічого нового, насправді. Але для чого ж було цинічно вплутувати сюди війну? 

Зазвичай щоб суттєво збільшити вартість робіт укладають нову угоду з приміткою «коригування». Цього ж разу угоду розірвали, бо її начебто неможливо виконати через воєнний стан. Але за місяць все знову стало можливо, просто дорожче. набагато дорожче. 

Наразі проєктування, експертизи, нагляди та власне ремонтні роботи на Деволанівському узвозі вже коштують місту 222 831 974 гривні.

Початок ремонту 

Історія з ремонтом Деволанцівського узвозу від самого початку була цікавою. Виконувати проєктно-вишукувальні роботи довірили скандальній фірмі, яка у негативному контексті згадувалася в журналістських матеріалах ще з 2015-го. 

«СК Автострой» взялася виконати роботи За 521 452,85 гривні. Закупівлю провели без використання електронної системи і жодного документа, окрім договору (без подробиць і додатків), з цього приводу чиновники не опублікували на порталі Prozorro. 

Як писало видання «Наші гроші» у жовтні 2015 року, саме ця фірма отримала підряд на капітальний ремонт Хаджибейської дороги від вул. Вапняної до будинку № 29. Ремонт квадратного метра якої, за даними журналістів, тоді придбали вчетверо дорожче середньої вартості таких робіт в Україні. 

«”СК Автострой” належить Віктору Гнезділову, який у минулому був тренером по тайському боксу у фітнес-центрі “Магія”, що належить депутату Одеської міськради Геннадію Чекіті. У свою чергу мер Одеси Геннадій Труханов є президентом Української національної федерації тайського боксу муай-тай. Єдиним конкурентом на торгах із різницею в ціні 0,11% було одеське ТОВ “Будівельна компанія “Дорлідер”. Його власником є громадянин Росії Вагінак Аветісян», — писали «Наші гроші». 

Згадується ця фірма і в матеріалі «Кримінальне досьє лідерів картелю. “Ростдорстрой”». Разом з майбутнім виконавцем ремонтних робіт на узвозі. У 2021 році видання «Ізбірком» повідомило, що Служба автомобільних доріг не прийматиме роботи від підрядника, який клав асфальт на сніг, тобто у фірми «СК Автострой».  

У 2021 році Віктора Гнізділова на посаді керівника фірми «СК Автострой» змінив Андрій Живчін. Він також офіційно став кінцевим бенефіціаром компанії. Асфальт на сніг фірма клала вже під керівництвом пана Живчіна, до речі. 

«СК Автострой» є фігурантом кількох кримінальних справ. Зокрема, про створення, керівництва злочинною спільнотою або злочинною організацією, а також участі у ній, про прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою. 

Наявність кримінальних проваджень та претензії до якості робіт, виконаних фірмою, не заважають чиновникам надавати «СК Автострой» нові підряди у величезних кількостях. За даними публічного модуля аналітики BI Prozorro, фірма освоює понад 3 мільярди гривень за 163 договорами. 

Паралельно з проєктно-вишукувальними роботами «СК Автострой» чиновники мерії замовили розробку проєктної документації об’єкта «Капітальний ремонт узвозу Деволанівський у м. Одесі» в іншої фірми. За 1 312 866,85 гривні проєкт розробити доручили МПП «Технопроект». 

МПП «Технопроєкт» фігурувало в одній кримінальній справі з компанією «Пік-Строй» скандальної депутатки Одеської міської ради Марини Лозовено. Соратниця мера по партії «Довіряй ділам» і досі є депутаткою, на останній сесії міськради, вже у 2023 році вона буквально хизувалася незнанням української мови. В одному з судових документів у справі, де фігурують «Технопроєкт» та «Пік-Строй», слідчий вимагав доступу до речей та документів і скаржився, що керівництво фірми ігнорує його запити. 

У березні 2020 року «Технопроєкт» отримав ще 189 775,05 гривень на проведення та сплату вартості проведення експертизи проєктної документації по об’єкту. А вже у вересні 2020-го — 504 тисячі гривень на авторський нагляд. 

Старт ремонту 

Договір на проведення капітального ремонту на Деволанівському узвозі уклали у серпні 2020 року з фірмою, пов’язаною з одеським мером Геннадієм Трухановим. ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» взяло участь у тендері разом фірмами, з якими тим чи іншим чином пов’язане, та іншим улюбленцем чиновників, з яким разом освоює левову частку бюджету на ремонти доріг. 

Від початку передбачалося, що роботи проведуть до 31 грудня 2022. За договором ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» мало отримати 193 681 503,07 гривень. Згідно з календарним графіком робіт, у 2020 році фірма мала ремонтувати автомобільну дорогу. 

Однак, у березні 2022 року уклади додаткову угоду, згідно з якою у 2020 році робіт було виконано всього на 20 тисяч гривень. У лютому 2022 року мерія в матеріалі на своєму офіційному сайті повідомила, що роботи стартували лише у 2021 році. 

Затримку з початком робіт пояснюють «неритмічним фінансуванням». Тобто, роботи не починали, бо грошей міська влада не виділяла. Наприкінці вересня 2022 року сторони розірвали договір, зазначивши в угоді про розірвання, що роботи не можуть бути виконані через дію особливого воєнного стану. І ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» отримав за те, що все ж таки було зроблено, 157 753 385,25 гривні. 

При цьому, в публічному просторі про те, як війна завадила ремонту та і взагалі про розірвання договору не говорилося. Навпаки. На загал повідомлялося, що роботи йдуть і все йде за планом. 

Ось так Деволанівський узвіз виглядав у лютому 2022 року (за пів року до розірвання договору, який нібито неможливо до кінця виконати через війну).  

Видання «Одеське життя» повідомляло, посилаючись на слова голови Приморської райадміністрації Одеси Марата Корольова, що відбувається заключний етап робіт із відновлення дорожнього полотна на узвозі. Раніше на Деволанівському узвозі підрядник відновлював комунікації. А головне – це ремонт «стародавнього» колектора позаминулого століття.

«На Деволанівському узвозі тривають роботи. Після реконструкції зливового колектора дорогу залили бетоном, але до нанесення асфальту ще далеко. Верхній шар класти не будуть, поки не збудують заново дві будівлі. І це логічно. Щоб не вийшло, як з відремонтованим майже за 50 мільйонів гривень мостом Коцебу, коли на відремонтовані сходи впали уламки будинку, що обвалився», – сказав з цього приводу депутат Одеської міськради Петро Обухов. 

В той самий час Геннадій Труханов говорив, що протягом тривалого часу з власниками ведуться переговори, і сьогодні з більшістю з них є порозуміння. Дещо навіть відремонтували коштом міського бюджету. На один з будинків, безпосередньо коло мосту Коцебу, витратили близько 1,5 мільйона гривень. 

Тим часом у жовтні 2021 року технічний нагляд за роботами, які вів ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ», абсолютно не зрозуміло з якого дива та за якою логікою почав вести ФОП Олексій Єлісєєв за 31 тисячу гривень. Пан Єлісєєв – колишній керівник «Підприємства по закупівлі і реалізації газу “Одесагаз»». Як з ФОПом з ним судився санаторій «Одеса» Служби безпеки України, вимагаючи штраф за неналежне виконання робіт. 

У квітні 2021 року мерія докинула близько 50 тисяч гривень фірмі «СК Автострой» на розробку проєктної документації для капітального ремонту елементів благоустрою території на Деволанівському узвозі. І ще майже 40 тисяч на експертизу цієї документації. І 224 280,00 гривень на здійснення авторського нагляду. 

Але це все дрібниці. Адже визнавши у вересні 2022 року, що роботи з капітального ремонту на Деволанівському узвозі провести неможливо через дію особливого воєнного стану, Управління капітального будівництва Одеської міської ради вже у жовтні вирішило, що все ж таки можливо. Просто ремонт має здорожчати на 25 мільйонів. 

З ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» чиновники уклали договір на 61 880 700 гривень. І все це стало називатися другим етапом ремонту.  

Рік тому мерія повідомляла: «Наразі підземну частину робіт закінчено, а відновлені зливові колектори (діаметром 1300 мм і 1800 мм) вже показали ефективність обраної методики ремонту. Крім того, виконано монтаж нової ділянки магістрального газопроводу (350 м). Також облаштовується бетонна основа дорожнього полотна під бруківку»

Тобто основна робота, робота з колектором, була зроблена. І була облаштована бетонна основа. Бетонна основа під бруківку була на фото, хоч і не всюди. Крім того, у грудні 2022 року мерія говорила про такі вже виконані роботи: «Підрядна організація побудувала 20 нових каналізаційних колодязів та відремонтувала 16 наявних. Під час робіт фахівці проклали 780 метрів нового водопроводу, побудували 2 водопровідні колодязі діаметром 1,5 метра та 28 водопровідних колодязів діаметром 1,0. Змонтували нову ділянку магістрального газопроводу (350 м). Замінили понад 230 метрів кабельної лінії (6 кВ), проклали близько 380 метрів кабельної каналізації під зовнішнє освітлення». 

Другий договір на майже 62 мільйоні підписали тільки у кінці листопада 2022 року. І за даними мерії лишилося зробити небагато. Лишалися підготовчі роботи щодо посилення проїжджої частини над колектором. Демонтаж бруківки, що ще лишилася, перебудова мереж зв’язку, зовнішнього освітлення узвозу, закладання футлярів на мережі водопостачання, облаштування тротуарів з обох боків вулиці. 

Держаудит служба проводила моніторинг закупівлі, за результатами якої був укладений другий договір на ремонт узвозу. Аудитори просили надати інформацію та відповідні документи на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик промету закупівлі та розраховано його очікувану вартість. Отримавши документи, аудит дійшов висновку, що порушень немає. 

Цікавитися ж тим, чи справді на ремонт пішло стільки коштів і чи не було розкрадання бюджетних коштів правоохоронці зможуть не раніше, ніж роботи буде виконано, акти підписано і гроші перераховано.

Більше публікацій Власні статтіБільше публікацій Власні статті »
Більше публікацій СтаттіБільше публікацій Статті »

Один коментар

Коментування заборонено.

Антикорупційний вимір