Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Справа про заволодіння аеропортом «Одеса»: Підозри Костусєву, Кауфману, Грановському та ще двом особам

У незаконному заволодінні міжнародним аеропортом «Одеса» підозрюються п’ятеро осіб. Про викриття злочинної групи повідомили в НАБУ і САП. За даними правоохоронців, група осіб заволоділа майном КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» вартістю 118 млн грн та доходом від його діяльності протягом 2012-2022 рр. у розмірі понад 2,5 млрд грн.

В повідомленні НАБУ йдеться про двох «відомих одеських бізнесменів». Прізвища не вказані, але справжніми власниками аеропорту Одеси ЗМІ називають бізнесменів Олександра Грановського і Бориса Кауфмана. 

Слідчі вважають, що у 2011 році бізнесмени організували схему заволодіння майном КП «Міжнародний аеропорт «Одеса». Спочатку вони зареєстрували ТОВ, яке мало заснувати спільне товариство з Одеською міською радою, з розподілом часток 75% і 25% відповідно. Це зробило можливою подальшу майнового комплексу аеропорту вартістю близько 118 млн грн. 

«Отримання згоди депутатів ОМР на створення товариства забезпечив тодішній міський голова, розповівши про нібито плани співзасновника інвестувати у розвиток аеропорту. Крім того, посадовець вчинив службове підроблення, що надавало підконтрольному ТОВ право утворювати спільне з ОМР товариство в обхід конкурсу», – повідомили в НАБУ. 

Міським головою на той час був Олексій Костусєв. Майно аеропорту, яке віддали у спільне користування, не підлягало приватизації. Воно мало загальнодержавне значення та забезпечувало виконання функцій прикордонного і митного контролю. Однак, мера та депутатів це не зупинило. Вони передали бізнесменам 2488 одиниць основних засобів, 535 з яких були аеродромними об’єктами, що забезпечують безпеку польотів та не могли бути відчуженими в принципі.

З бізнесменами посадовці уклади договір, згідно з яким «інвестори» зобов’язувались внести статутний капітал у розмірі 355 млн грн, побудувати новий термінал і злітно-посадкову смугу. Однак більша частина внесених коштів через дії учасників схеми стала предметом застави та була заблокована банком, тобто не підлягала використанню. 

У коментарі заступника керівника САП Андрія Синюка наголошується, що для унеможливлення повернення майна аеропорту у власність громади, бізнесмени взяли кредит під заставу цього майна і не погашали кредит протягом 10 років. Таким чином, всі ризики, пов’язані з роботою аеропорту, лягли на громаду, а дохід отримували приватні особи.

В НАБУ повідомляють, що новий термінал збудували за кредит, взятий під заставу майнового комплексу аеропорту, а злітно-посадкову смугу не починали будувати взагалі. В результаті реалізації схеми, її учасники заволоділи майном аеропорту на суму 118 млн грн та доходами від його діяльності у сумі понад 2,5 млрд грн. У зв’язку з цим підозри вже отримали обидва бізнесмени. Їм інкримінують ч. 3 ст. 27, ч. 5 ст. 191 КК України. Також підозру отримав колишній мер Одеси Олексій Костусєв (ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України) та його колишній в.о. заступника (ч. 5 ст. 191 КК України). Серед підозрюваних і директор ТОВ, якому інкримінують ч. 5 ст. 191 КК України. 

Вирішується питання щодо обрання підозрюваним запобіжного заходу. Нагадаємо, справу про незаконне відчуження майна міжнародного аеропорту «Одеса» НАБУ розслідує з 2016 року. Це не єдина гучна справа, фігурантами якої є бізнесмени Кауфман та Грановський. 

Читайте також: Суд зняв електронні браслети з Кауфмана і Грановського

Читайте також: Подробиці справи Кауфмана-Грановського: Цікаві свідки, відкати та “зарплата” Бриндака

Читайте також Новини правоохоронних органівІнші публікації категорії Новини правоохоронних органів »
Антикорупційний вимір