Громадська організація «Зелений лист» отримала проєкт рішення «Про внесення змін до Міської цільової програми «Безпечне місто Одеса» на 2020 – 2024 роки. Активісти проаналізували, як міська влада планує витрачати кошти начебто на «ЗСУ».
Публікуємо матеріал ГО «Зелений лист» повністю:
Всі кошти, які з бюджета міста мають передаватися на ЗСУ, проходять за бюджетною програмою 2219800, головний розпорядник – Департамент муніципальної безпеки.
Але чи дійсно, усі кошти надходять до ЗСУ, як каже мер міста, розбиралась ГО “Зелений лист”.
У нашому розпорядженні з’явився проєкт рішення «Про внесення змін до Міської цільової програми «Безпечне місто Одеса» на 2020 – 2024 роки, затвердженої Одеською міською радою від 18 березня 2020 року № 5797-VII». Одразу скажемо: це не остаточна редакція, бо остаточна редакція, згідно показників рішення про внесення змін до бюджету, збільшена на 21,6 мільйонів гривень. Але принципово це нічого не змінює.
Аналіз цього документа дозволяє зрозуміти розмір коштів, які у 2023 році декларуються мером як «на ЗСУ», але насамперед йдуть не на ЗСУ, а іншим силовим структурам. Доповідаємо.
Пунктом 4 програми передбачені видатки на Південне регіональне управління Державної прикордонної служби України в сумі 31,2 мільйони гривень. Це видатки й на закупівлю автотранспорту, й засобів візуального та тепловізійного спостереження тощо. Скоріш за все, мова йде за облаштування кордону. Але це не є коштами «на ЗСУ».
Пунктом 5 програми передбачені видатки на Головне управління Національної поліції в Одеській області у сумі 5,35 мільйонів гривень, з яких 5 млн – на придбання автотранспорту, а 350 тисяч – забезпечення належних умов доступності для громадян шляхом проведення поточного ремонту приміщень. Ці кошти також нє є коштами «на ЗСУ».
Пунктом 6 програми передбачає видатки на Управління патрульної поліції в Одеській області Департаменту патрульної поліції у сумі 6 мільйонів гривень. Сюди входить придбання, доукомплектування, обслуговування, ремонт автотранспорту, придбання комп’ютерної техніки й форменого одягу та захисного спорядження для особового складу вело- та мотопатрулів. Що-що, але це точно не кошти «на ЗСУ».
Пунктом 7 програми передбачені видатки на Управління Служби безпеки України в Одеській області у сумі 10 мільйонів гривень. Сюди входить закупівля автотранспорту та його обслуговування, купівля пально-мастильних матеріалів, техніки спеціального призначення, комп’ютерної техніки, оргтехніки, ліцензійного програмного забезпечення та супутніх матеріалів. Це теж кошти не «на ЗСУ».
Пунктом 8 програми передбачені кошти на Національну гвардію України у сумі 53,6 мільйонів гривень, з яких 38,3 – на виконання службових завдань у сфері охорони публічного порядку та безпеки громадян на території м. Одеси. Ці 38,3 мільйони гривень важко вважати коштами, які йдуть «на ЗСУ». Особливо незрозумілі ці видатки, якщо пригадати, що у місті є така собі КУ «Муніципальна варта», на яку передбачені витрати у 2023 році в сумі 107,7 мільйонів гривень.
Пунктом 9 програми передбачені кошти на ТЦК та СП у сумі 5,16 мільйонів гривень, які планується витратити на придбання оргтехніки та засобів зв’язку. Незважаючи на те, що ТЦКтаСП формально є складовою частиною ЗСУ. Важко такі витрати назвати «на ЗСУ».
Пунктом 14 програми передбачені кошти на Територіальне управління БЕБ в Одеській області у сумі 2 мільйонів гривень. Ці кошти плануються витратити на купівлю та обслуговування автомобільного транспорту та оргтехніки. Також важко віднести ці кошти «на ЗСУ».
Пункт 18 програми передбачає витрати на Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській області у сумі 1,64 мільйони гривень шляхом придбання автотранспорту. Це точно видатки не «на ЗСУ».
Пункт 19 програми передбачає витрати на Територіальне управління Державного бюро розслідувань у сумі 5 мільйонів гривень шляхом проведення поточного ремонту адміністративної будівлі в м. Одесі. Також важко назвати це коштами «на ЗСУ»
Пунктом 20 програми передбачено витратити для забезпечення діяльності Одеського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС у розмірі 1,9 мільйонів гривень для побудови спеціалізованого підземного укриття (сховища). Навряд чи це видатки «на ЗСУ».
Як ми вказували раніше, в рамках міської цільової програми видатки йдуть по 3 кодах. Віднявши від загальної суми програми 588,2 мільйони гривень, видатки за кодами 8120 у розмірі 3,12 мільйони гривень та 8230 – 16,5 млн. грн., «на фінансування ЗСУ» залишається 568,6 мільйонів гривень.
Підсумовуючи, можна зробити наступний висновок: з вказаних 568,6 мільйонів гривень, які зазначені в бюджеті на міську цільову програму «Безпечне місто Одеса» на 2020–2024 роки», і які у 2023 році начебто йдуть «на ЗСУ», 106,6 мільйонів гривень остаточно йдуть не «на ЗСУ».
Забезпечення інших силових структур дійсно важливо, але повинно мати набагато менший пріоритет, ніж кошти дійсно на ЗСУ під час повномасштабної війни. До того ж це нагадує звичайнісінький підкуп.