Начальник Херсонської МВА Ярослав Шанько наприкінці серпня 2025 року потрапив в ДТП. Він не впорався з керуванням та виїхав на зустрічну смугу, де зіткнувся з іншим авто, яке цілком логічно рухалось у зустрічному напрямку. Несподівано, в судових документах виявилось, що Ярослав Шанько — не працюючий (власне, може і не помилились, але це дуже дивно), до того ж авто на якому він потрапив в ДТП, ймовірно, службове. Журналісти «Антикорупційного виміру» розповідають деталі.
В матеріалах суду Ярослав Шанько — «не працюючий»
Отже, за матеріалами справи №477/1903/25 у постанові Вітовського районного суду Миколаївської області йдеться про те, що 31 серпня 2025 року (це — неділя) о 12.27 годині у селі Полігон на дорозі М 14 Одеса-Мелітополь-Новоазовськ, 3 км під`їзної дороги, водій — Шанько Ярослав Вікторович — керуючи автомобілем «Рено Дастер», не вибрав безпечної швидкості руху, не впорався з керуванням та здійснив виїзд на зустрічну смугу руху, де зіткнувся з транспортним засобом «Мітсубісі Паджеро Спорт», який рухався у зустрічному напрямку, внаслідок чого транспортні засоби отримали механічні пошкодження з матеріальними збитками.

Дані судового реєстру
У Постанові суду, де йдеться про скоєне Ярославом Шаньком порушення, зазначено, що він — не працюючий. Втім, на той момент Ярослав Шанько вже був призначений начальником Херсонської МВА і майже три місяці ним і працював — з 3 червня 2025 року. До того він був заступником начальника Херсонської ОВА. Загалом важко знайти час, коли він офіційно не працював.

Фрагмент постанови суду /Судовий реєстр
Ярослав Шанько визнав свою вину, в засіданні участі не брав, просив розглянути за його відсутності.

Фрагмент постанови суду / Судовий реєстр
Суд «непрацюючого» Ярослава Шанька, який їздив на невідомо звідки взятому у непрацюючої людини «Рено Дастер», визнав винуватим і наклав на нього штраф у 850 гривень.

Фрагмент постанови суду / Судовий реєстр
Апеляції Шанько не подавав, але і штраф сплачувати не поспішав — дійшло до виконавчого провадження, яке він сплатив лише у грудні 2025 року.
Що не так зі справою
За даними джерел редакції, «Рено Дастер», на якому у неділю рухався Ярослав Шанько, може бути службовим авто.
Але ще дивніше, що в матеріалах суду Шанько зазначений як не працюючий, хоча за фактом самого суду і сплати штрафу стає зрозуміло, що це той самий Ярослав Шанько — начальник Херсонської МВА. Навіть якщо в документі суду — помилка, людина, яка все професійне життя пропрацювала в правоохоронних органах, подібну помилку могла би побачити.
Втім, якщо зазначити його справжнє місце роботи одразу, суд був би зобов’язаний з’ясувати, кому саме належить автомобіль, на яких підставах посадовець ним користувався та чи не йдеться про службове виконання обов’язків у момент ДТП. У такому разі відповідальність виходила б за межі «побутового» адмінпорушення і тягнула б за собою додаткові питання — від внутрішньої перевірки в органі влади до можливої відповідальності посадових осіб, які допустили використання службового майна. Натомість справа була розглянута у максимально спрощеному форматі, без аналізу статусу водія та походження транспортного засобу, що фактично зняло з порядку денного будь-яку згадку про службовий характер поїздки.
Не щастить за кермом
Загалом херсонському керівництву останнім часом за кермом не дуже щастить. Наприкінці лютого 2025 року насмерть збив людину на трасі заступник начальника Херсонської ОВА Володимир Клюцевський. Відтоді йому підозру ще ніхто не оголошував, а деякі ЗМІ навіть одразу написали про те, що він швидкості не перевищував, а велосипедист, якого він збив, був нетверезий. Поліція цю інформацію не підтверджує і не спростовує — досі повідомляють про те, що слідство триває. Клюцевський продовжує працювати і жодним чином не коментує смерть людини під колесами його авто.
Ярослав Шанько теж не вперше має штраф на дорозі. У 2016 році він на залізничному переїзді на перехресті вулиці Адмірала Сенявіна (нині — проспект Національної Гвардії України) та Бериславське шосе проїхав залізничний переїзд на червоний сигнал світлофора, чим скоїв адміністративне правопорушення. Обійшовся штрафом 850 грн, який сплатив вчасно, на відміну від свіжого.

Фрагмент постанови суду / Судовий реєстр
У цій історії ключовим є не сам факт адміністративного порушення і навіть не розмір штрафу. Питання — у тому, чому в судових документах високопосадовець зазначений як «не працюючий», а походження автомобіля, яким він користувався, взагалі не стало предметом перевірки. За такого підходу з поля зору зникає можливий службовий характер поїздки або навпаки незаконне використання службового авто (це неділя), відповідальність установи та осіб, які допустили використання автомобіля, а сама справа зводиться до формального штрафу. І саме ця спрощеність — коли публічний статус посадовця ніби «розчиняється» у судових паперах, — виглядає значно тривожніше, ніж звичайна дорожньо-транспортна пригода.
Редакція «Антикорупційного виміру» вже звернулась із відповідною заявою до правоохоронних органів.
Коментарі юриста
Володимир Рисенко, адвокат, юрист ГО «Харківський антикорупційний центр», пояснив редакції «Антикорупційного виміру»:
«Діючий КУпАП не передбачає, що суд зобов’язаний обов’язково зазначити місце роботи особи, що притягається до адмінвідповідальності. Тому формального порушення з боку суду тут немає.
Однак поліцейські на місці ДТП та особа, яка складала протокол про адміністративне правопорушення, були зобов’язані встановити особи та відомості про водіїв-учасників ДТП та на якій підставі вони управляли автомобілями.
Судячи з тексту постанови суду, в протоколі ці відомості не згадуються. Постанова вже набрала законної сили і підстав для її перегляду наразі немає. Тому питання про те, на якій підставі водій користувався службовим автомобілем у неділю, треба з’ясовувати окремо».
Читайте також: Колишній селищний голова на Херсонщині розтратив понад півмільйона й отримав вирок










