Чиновники Управління капітального будівництва Одеської міської ради «підіграли» фірмі-підряднику ТОВ «Проектно-будівельна компанія «Укрінвестбуд». Внаслідок цього з бюджету міста «пішло» понад 10,5 мільйонів гривень. Гроші були призначені для ремонту дитячого корпусу медустанови. За деякі роботи в ньому одесити, ймовірно, заплатили двічі. Перша публікація матеріалу на сайті 048.ua.
У березні 2019 року управління капітального будівництва оголосило тендер на ремонт дитячого відділення КНП «Стоматологічна поліклініка №1». Чиновники планували витратити на нього 9 987 200 гривень. За отримання цього підряду змагалося чотири компанії – ТОВ «ПСК «Укрінвестбуд», ТОВ «БК «Інвестиції та інновації», ТОВ «Укрбудконстракшн» та ТОВ «Модультехсервіс». Усі пропозиції учасників відхилили через невідповідність тендерної документації, а торги скасували.
У квітні історія повторилася – УКБ оголосив заново ту саму закупівлю. На аукціон знову вийшли учасники, що були минулого разу. Торги виграла ТОВ «Проектно-будівельна компанія «Укрінвестбуд», яка запропонувала найнижчу ціну – 6 998 900 гривень. Здавалося б, що може бути поганого в тому, що місто заощадило майже 30% на цьому ремонті? Згадайте фразу «Скупий платить двічі», тому що саме про це йтиметься у розслідуванні.
У травні 2019 року між УКБ та ТОВ «ПСК «Укрінвестбуд» було укладено договір. Згідно з ним компанія мала відремонтувати будівлю дитячого відділення КУ «Міська стоматологічна поліклініка №1» до серпня 2020 року.
За документами, підрядник мав отримувати гроші поетапно: у травні 2019 – січні 2020 року – 387 000 гривень за першу частину виконаних ремонтно-будівельних робіт, а в лютому-серпні 2020 року 6 611 900 гривень, що залишилися, за монтаж різних систем.
Перші 387 тисяч гривень підрядник отримав уже через місяць після підписання договору. Їх перерахували на рахунки компанії на підставі документа, який називається актом прийому виконаних робіт, підписаного чиновниками. Тобто чиновники УКБу чомусь написали, що за один місяць фірма могла виконати ремонтно-будівельні роботи, які за графіком мали тривати понад пів року. Завдяки цьому документу, виданому співробітниками УКБ, фірмі перерахували гроші, вписавши в цей акт, що роботи виконано.
Проте, ми дізналися від мешканки сусіднього двору, що на момент підписання чиновниками акта про виконані роботи та переказ грошей, роботи ще навіть не почалися. Жінка розповіла нам, що насправді фірма розпочала ремонт лише у серпні 2019 року.
Так от, у серпні 2019 року, за півтора місяця після першого траншу, чиновники підписали фірмі другий акт. За ним фірма отримала 1 300 000 гривень, хоча ці гроші передбачалися на 2020 рік.
За два тижні «гіперактивна» фірма заявила про виконання ще однієї значної частини робіт, а чиновники, мабуть, не дивлячись, підписали акт і перерахували їй 2 401 906 гривень.
Через місяць, у вересні 2019 року, історія повторилася – чиновники перерахували підряднику 2 909 993 гривні, що залишилися. Вийшло, що за документами фірма за 4 місяці виконала роботи, які за проєктом мали тривати півтора року. А якщо враховувати, що за словами очевидців, роботи почалися лише у серпні, то й зовсім виходить, що фірма впоралася з усім за місяць-два.
Але щось пішло не так і за два місяці після “завершених” робіт УКБ оголошує ще одну закупівлю. Чиновники виправдовують це необхідністю проведення додаткових робіт, які були передбачені початковим проєктом. В обґрунтуванні вони просто скопіювали витримку із закону, не пояснюючи жодним чином, чому раптом ремонт подорожчав на 3 414 850 гривень та їхній підрядник має отримати поза конкурсом.
Природно підрядник не чинив опір – договір був підписаний у листопаді 2019 року, а завершитися ці додаткові роботи мали квітень 2020. Ні, вам не здалося, саме мали. Але як і минулого разу, чудо-фірма повідомила в УКБ, що впоралася швидше. Менш ніж через місяць після підписання, 26 грудня, чиновники знову, швидше за все, не дивлячись, прийняли роботи, підписали акти та перевели підряднику 3 414 850 гривень (сума за повністю завершені роботи).
А тепер розберімось, що це були за такі «непередбачені» додаткові роботи, за які жителі міста заплатили майже половину вартості основних робіт.
При вивченні договорів ми звернули увагу на те, що так звані чиновниками «додаткові роботи» були передбачені в першому договорі. Очевидно, одесити заплатили двічі за ті самі роботи.
Виходить, що роботи, за які ми вже заплатили майже 7 мільйонів, було не виконано? А як тоді ті акти, які чиновники так справно підписували? І попри те, що підрядник уже отримав гроші та за документами завершив роботи, дитяче відділення стоматології досі не працює.
Виявилось, що за два дні після виплати грошей щось знову пішло не так. УКБ уклав з фірмою додаткову угоду про продовження термінів за договором до кінця 2020 року. Як зазначив у цьому договорі начальник УКБ Борис Панов, весь 2020 рік оформлятимуть документи про введення будівлі в експлуатацію. Мабуть, підряднику не вистачило і другої порції грошей, і тепер вони шукають спосіб завершити ремонт.
Насамкінець хотілося б звернути увагу на те, що в результаті ТОВ «ПСК «Укрінвестбуд» отримало за ремонт дитячого відділення стоматології вже 10 413 750 гривень з бюджету міста. Адже спочатку місто планувало витратити на цей ремонт максимум 9 987 200 гривень. Швидше за все, компанія виграла тендер завдяки заниженню вартості робіт і домовленостей кимось в УКБ.
[…] В судовому реєстрі містяться матеріали кримінальної справи № 12019160000001055 відкритої у листопаді 2019 року за ч. 3 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення та розтрата бюджетних коштів). Вона стосується службових осіб УКБ та ПБК «Укрінвестбуд». Слідчі Одеської поліції вважають, що чиновники мерії використали схему з повторним списанням грошей на роботи, які вже давно були виконані та оплачені. Мова йде про капремонт дитячого відділення «Стоматологічної поліклініки №1» на Дегтярній, 17. Спочатку фірма Костянтина Конюшка отримала підряд на 6,99 млн грн, а вже після завершення ремонту УКБ несподівано додав 3,4 млн грн. Детально про цю справу читайте в розслідуванні, опублікованому в лютому 2020 року. […]