Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Політична джинса: Хто з політиків почав «засівати» медіаполе на Кіровоградщині

Протягом останніх кількох місяців у медіаполі Кіровоградщини побільшало реклами та матеріалів, які мають ознаки політичної джинси – немаркованої реклами політиків. Деякі тексти передруковані слово в слово, а деякі стоять на рекламі у соцмережах. Розслідувачі з Bihus.Info у нещодавньому сюжеті розповідали, що попри відсутність передумов проведення виборів, український політикум збільшує медіаактивність з прицілом на виборчий процес.

«Антикорупційний вимір» вирішив зафіксувати, хто з політиків нині воліє витрачати гроші на самопіар у медіа.

Абсолютна рекордсменка

Протягом грудня-січня місцеві газети й сайти засипали текстами про Олену Шуляк, очільницю партії «Слуга народу». Так, в обласному тижневику «21-й канал» у випусках за 16 січня, 5 грудня, 12 грудня, 19 грудня є низка текстів у яких Шуляк розповідає про підтримку переселенців, виплати субсидій, компенсації за житло, «допомогу влади, щоб пройти зиму», «допомогу держави створити бізнес» і подібне.

Подібні за змістом тексти оприлюднені в газеті «Україна-Центр». Протягом січня на сайті випустили 4 матеріали, де від імені Шуляк розповідається про субсидії, програму «Є-відновлення», цифровізацію.

Примітно, що один з матеріалів чомусь опублікували також із посиланням на російськомовну версію.

На сайті «Кіровоград-24», що пов’язують з місцевими «слугами народу», протягом січня опублікували тексти, де Шуляк розповідає про ветеранську політику держави, підсумки роботи обласної організації партії за рік, візит нардепа з президентської політсили на округ у Кропивницькому.

У жодному з текстів немає позначок про рекламу, тож читачі видань, схоже, мають повірити в альтруїстичне бажання присвятити площу медіа під висвітлення саме цих політиків і партій.

Коса у Капітолії

Сайт «Златопіль», який пов’язують з місцевими партійцями ВО «Батьківщина», опублікував матеріал, який має ознаки політичної джинси про Юлію Тимошенко. Підставою публікації стала стаття у «New York Times», де згадується Тимошенко.

Попри те, що у тексті NYT Тимошенко згадується лише три рази й здебільшого в загальному контексті про політичний ландшафт України, у власній підводці сайт пише таке:

«Експрем’єрка Юлія Тимошенко може стати однією з ключових фігур у новій політичній реальності України, особливо після інавгурації Дональда Трампа. Її участь в інавгураційних заходах у Вашингтоні свідчить про зростання її політичного впливу та прагнення досягти нового рівня взаємодії зі США, задля закінчення війни в Україні».

Також «Златопіль» так подає сказане NYT, аби у пересічного читача склалося враження, що Юлія Тимошенко точно зустрічалася з командою Трампа і брала участь у його інавгурації. У газеті про Тимошенко написано:

«Двоє опонентів, які балотувалися проти пана Зеленського на українських виборах у 2019 році — колишній президент Петро Порошенко та колишня прем’єр-міністр Юлія Тимошенко — звернулися до членів команди пана Трампа. У понеділок пані Тимошенко вирушила до Вашингтона, щоб відвідати деякі інавгураційні заходи».

Натомість на кропивницькому сайті написали, що «Тимошенко прилетіла до Вашингтона та зустрічалася з командою Дональда Дж. Трампа. Вона була єдиним українським політиком, присутнім у ротонді Капітолія, яка взяла участь в інавгураційних заходах у понеділок».

Натомість як пояснюється у сюжеті Bihus.Info, молитовний захід у ротонді Капітолія насправді не основний захід інавгурації, а вхід до каплиці Капітолія здійснюється за квитками, що вартують кілька тисяч доларів. На самій інавгурації Трампа Тимошенко не було.

Також нещодавно у кропивницькому сегменті соцмереж можна було спостерігати оплачену рекламу з відео Юлії Тимошенко, яку поширювали зі сторінки Олександра Чорноіваненка, очільника партії в області й ексголови Кіровоградської облради.

Окрім вказаних політиків у Кропивницькому з’явилися білборди із фото Геннадія Друзенка, якого називають співзасновником об’єднання цивільних медиків-добровольців для надання медичної допомоги в зоні бойових дій. Також у місті можна помітити борд із фото Рафаеля Санасаряна, депутата міськради Кропивницького, який обраний від партії «Перспектива міста» й раніше був діячем «Радикальної партії Олега Ляшка» разом із Дмитром Ліньком, який був нардепом від «Радикальної партії Олега Ляшка», заступником голови Кіровоградської облради, нині військовослужбовцем ЗСУ.

Зазначимо, що вказаний перелік наразі не остаточний і редакція продовжить моніторинг прихованої реклами політиків. Якщо ви помітили приховану рекламу інших політиків, надсилайте в «Антикорупційний вимір» на пошту anticorruption.vymir@gmail.com.

Читайте також: На Кіровоградщині справу посадовця «Мінздоху» після 6-річного «тління» у суді закрили за строками давності

Більше з Власні статтіБільше записів у Власні статті »
Більше з Кіровоградський вимірБільше записів у Кіровоградський вимір »
Антикорупційний вимір