Херсонська обласна комунальна аварійно-рятувальна служба (ХОКАРС) уклала угоду на придбання самоскида вартістю 4 948 500 грн наприкінці 2023 року. Про це повідомляє «Антикорупційний вимір».
Угоду уклали 25 грудня 2023 року і мали передати самоскид КП «Прометей», що у Чорнобаївці. Проте транзакцій не було. Західний офіс Держаудитслужби виявив порушення законодавства у сфері державних закупівель та проводить фінмоніторинг закупівлі. ДАСУ попросила Замовника пояснення щодо наступних питань 18 січня 2024 року:
- Інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовник здійснив обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
- Інформацію, яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для його постачання саме: ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТЕХКОМПЛЕКТ», з яким укладено договір купівлі-продажу автомобіля від 25.12.2023 №25-3/12/2023 (Договір №25-3/12/2023) без використання електронної системи закупівель.
Також, окрім іншого, ДАСУ попросила надати:
- Обґрунтовану інформацію щодо локалізації товару, що є предметом закупівлі.
- Інформацію (з відповідним документальним підтвердженням) щодо підтвердження ступеня локалізації виробника товару, що є предметом закупівлі відповідно до вимог законодавства.
- В опублікованому в електронній системі закупівель оголошенні про проведення закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2023-12-25-008611-a зазначено: строк поставки товару – 31 грудня 2023.
- Чи поставлений товар згідно З договором №25-3/12/2023 у строк 31.12.2023?
- На підтвердження виконання Договору №25-3/12/2023 надати: видаткові накладні та інші первинні документи, що стосуються виконання договору, а також документи, що підтверджують здійснення оплати.
ХОКАРС надав низку пояснень, серед яких – і видаткова накладна на придбання самоскида.
Втім, 25 січня з’явився ще один запит ДАСУ на пояснення:
«Надати документальне підтвердження щодо наявності нагальної у Замовника потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливили дотримання Замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність».
Відтак, триває переписка між ХОКАРС та ДАСУ, а оплата наразі неможлива, але з інших причин: якщо товар дійсно передали, то він має становити кредиторську заборгованість 2023 року, яка оплачується за окремо виділеним кошторисом.
Читайте також: На Одещині перукарку звинувачують в привласненні грошей на ремонті причалу