Комунальне підприємство «Парки Херсона» оприлюднило звіт про закупівлю бортових автомобілів на загальну суму 5,42 мільйона гривень. Про це повідомляє «Антикорупційний вимір з посиланням на систему публічних закупівель «Prozorro».
Підприємство купує 2 бортових автомобілі СБМ БП-27 на базі шасі JAC №120. Постачальником в закупівлі, проведеній без застосування конкурентної процедури, стало київське ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ». Журналісти «Бігус Інфо» у 2020 році вже звертали увагу на цю компанію.
Розслідувачі дослідили, що ця компанія є однією з низки «символічних» суперників на тендерах. Так, Броварський завод «Спецбудмаш» – один з лідерів вітчизняного виробництва спеціалізованої техніки, яка потрібна комунальним підприємствам. Компанія належить Віктору Ратошнюку та Мирославу Гуйвану. Кожен із них також має по фірмі-дилеру зі схожими назвами: зокрема «НПО НТ «Будшляхмаш» та «Торговий дім «Будшляхмаш» відповідно. З 2016 року вони отримали держзамовлень на понад два мільярди гривень. Але значну частину цих тендерів «Будшляхмаші» виграли завдяки фіктивній конкуренції.
Оскільки матеріал «Бігус Інфо» датований квітнем 2020 року, то з того часу щось могло змінитись. І змінилось, але несуттєво.
У «НПО НТ «Будшляхмаш» змінювались адреси і засновники — втім, лишались родич колишніх власників. Так, Віктор Ратошнюк залишився серед засновників і цієї компанії, а іншим засновником є Станіслав Мирославович Гуйван, ймовірно син зазначеного вище Мирослава Гуйвана.
Вже у 2023-му році видання «Київвлада» дослідило, що «Київавтодор» мав заплатити 93,6 млн гривень за техніку для утримання доріг саме компанії «НПО НТ «Будшляхмаш», афілійованій із Мирославом Гуйваном: тій самій, про які писали «Бігус Інфо» у 2020 році. Власне, це і були всі стосунки компанії з бюджетом тогоріч. У 2024 році перша бюджетна закупівля компанії – це зазначена з «Парками Херсона». На відміну від херсонської, київська закупівля була з тендером, однак конкурентам «Будшляхмашу», які запропонували більш вигідну ціну, відмовили за формальною ознакою: невідповідність тендерним умовам.
Ще під час подачі пропозицій в ТОВ «Сучасні вантажівки» — конкурент броварських магнатів — заявили про дискримінаційні умови цього тендеру і вимагали від замовника усунути їх. В першу чергу, в цій фірмі зазначили, що «Київавтодор» хоче придбати самоскиди виключно з відстанню між осей в межах 4100 — 4200 мм, що жодним чином не впливає на технічні чи якісні характеристики техніки, а лише обмежує конкуренцію. В Херсоні все вийшло набагато простіше: там тендер не проводили, мотивуючи необхідністю термінового придбання техніки.
Читайте також: Чорнобаївська сільрада розірвала угоду на закупівлю авто у родичів Тимошенко та партнерів Кауфмана