У Чорноморську суд розглядає справу проти засновниці та директора приватної фірми «Метпроект» і провідної інженерки Чорноморської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (АМПУ). За версією слідства, вони діяли за попередньою змовою та організували схему привласнення державних коштів, виділених на ремонт гідротехнічних споруд. Йдеться про ремонт підкранових колій причалу №1 у порту Чорноморська.
Як створювалася схема
Згідно з матеріалами справи, у 2023 році засновниця «Метпроекту» разом зі своїм сином, який був директором компанії, змовилась зі службовцями Чорноморської філії АМПУ, відповідальними за проведення закупівель, зокрема з провідною інженеркою відділу гідротехнічних споруд.
Інженерка, як вважає слідство, ще до офіційного оголошення тендеру передала їм внутрішні документи державного підприємства, зокрема паспорт причалу та технічне завдання. Це дозволило фірмі «Метпроект» заздалегідь підготувати тендерну пропозицію та фактично забезпечити собі перемогу.
За версією правоохоронців, службовиця внесла до офіційних документів неправдиву інформацію про характер робіт й замість реконструкції із заміною конструкційних елементів вона вказала «поточний ремонт», що спростило проходження закупівлі й знизило рівень контролю.
Як завищували ціни
У квітні 2023 року АМПУ оголосило тендер на поточний ремонт підкранових колій причалу №1 з очікуваною вартістю понад 8,8 мільйона гривень без ПДВ. Переможцем став «Метпроект», з яким у травні було підписано договір на 10,4 мільйона гривень.
Вже після отримання коштів директор компанії складав акти виконаних робіт нібито з завищеними цінами на матеріали. Зокрема, кранові рейки у документах коштували 8062 гривні за метр, тоді як фактична закупівельна ціна була вдвічі нижчою й складала близько 4000–4600 гривень. Лише на цих рейках вартість робіт була штучно збільшена майже на 2,3 мільйона гривень, вважають слідчі.
Щоб приховати завищення, ймовірно використали фіктивні документи й видаткові накладні нібито від приватного підприємства «Грінавто Україна». На думку правоохоронців, насправді фінансових операцій між цими компаніями не існувало, а постачання товару не підтверджувалася жодними офіційними записами в реєстрах податкових накладних.
Усі акти з неправдивими даними були підписані як підрядником, так і працівниками АМПУ. Після цього державна філія перерахувала на рахунок «Метпроекту» понад 10,4 мільйона гривень, з яких, за даними слідства, 2,3 мільйона були незаконно привласнені учасниками схеми.
Згідно з матеріалами правоохоронців, саме засновниця компанії координувала дії всіх учасників — розробила план, залучила посадовців, забезпечила документообіг і розподіл коштів. Директор виконував технічну частину й підписував підроблені акти, виготовляв накладні та передавав їх державним службовцям, вважають слідчі. Провідна інженерка АМПУ за версією правоохоронців відповідала за фальсифікацію тендерної документації та завищення очікуваної вартості робіт.
Підозри та запобіжні заходи
За даними суду, засновницю та бенефіціарку ТОВ «Метпроект» звинувачують в організації заволодіння державними коштами. Її сину, який є директором компанії, інкримінують одразу три статті — заволодіння майном в особливо великих розмірах, службове підроблення та використання підроблених документів.
Третьою обвинуваченою є провідна інженерка відділу гідротехнічних споруд Чорноморської філії ДП «АМПУ». Їй висунули обвинувачення у пособництві та зловживанні службовим становищем під час реалізації схеми.
У жовтні 2025 року Чорноморський міський суд Одеської області обрав усім трьом обвинуваченим запобіжні заходи у вигляді нічного домашнього арешту.
Засновниця ТОВ «Метпроект», директор компанії, а також провідна інженерка Чорноморської філії ДП «АМПУ» не мають права залишати місце проживання з 23:00 до 05:00 без дозволу прокурора або суду. Домашній арешт діятиме до 15 грудня 2025 року. Усі троє також зобов’язані здати паспорти для виїзду за кордон, повідомляти про зміну місця проживання чи роботи та утримуватись від спілкування між собою і зі свідками у провадженні.
ТОВ «Метпроект» зареєстроване ще у 2013 році на вулиці Чорноморського Козацтва, 115, в Одесі. Станом на 27 жовтня 2025 року директором компанії є Олег В., а єдиною засновницею та кінцевою бенефіціаркою Ірина В.. Історія реєстраційних змін показує, що керівництво компанії змінювалося кілька разів. Зокрема, на момент укладання договору з «АМПУ» у травні 2023 року директором був Олег В., а засновницею Ірина В. У 2024-2025 роках відбувалася часта зміна керівників: Ірина В., Олег В. та Денис Л. по черзі обіймали посаду директора. Остання зміна відбулася 24 жовтня 2025 року, коли керівником знову став Олег В.

Скриншот Opendatabot
Редакція «Антикорупційного виміру» вже згадувала про компанію «Метпроект» у публікаціях. Зокрема, у вересні 2023 року видання писало, що Ренійський морський торгівельний порт уклав договір із цією фірмою на ремонт залізничних колій на суму 3,8 мільйона гривень, попри те, що раніше компанію викривали у поданні підроблених документів на тендерах. Тоді журналісти виявили понад 70 випадків, коли «Метпроект» «конкурував» на торгах із пов’язаними підприємствами, що може свідчити про антиконкурентні узгоджені дії.
Публікація створена в рамках проєкту Інституту висвітлення війни та миру (IWPR) «Посилення громадського контролю» за фінансової підтримки Норвегії.»











