Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Хто відновлює регіон, підряди для «улюбленця», капремонт засекреченої будівлі: Антикорупційний огляд Миколаївщини

Як з’ясував «Антикорупційний вимір», в Очакові укриття відремонтує місцевий «любимчик» чиновників, на рахунку якого вже десятки підписаних угод за бюджетний кошт. Інший ремонт засекреченої будівлі проводить компанія, яка «засвітилась» у розслідуванні про підроблення документів. Крім цього ми проаналізували, хто відновлює Миколаївщину за сотні мільйонів бюджетних гривень і які ризики несуть в собі закупівлі. 

Також повідомлялося, що Миколаївська міськрада купує для тероборони два авто за 3,7 мільйона — окрім завищеної ціни журналістів зацікавили вимоги: білий перламутровий колір, шкіряний салон, кріплення для дитячих автокрісел. На хабарі у 50 тисяч затримали начальника відділу Держпраці у Миколаєві. А через недбалість посадовиці військовослужбовці втратили понад 800 тисяч. 

Журналісти встановили, що Кіріл Герсак, 20-річний син колишнього очільника СБУ в Миколаєві Віталія Герсака, попри свій юний вік володіє елітним житлом, автівками, землями та компаніями. Це майно родина Герсаків скуповувала вже під час війни.

До суду передали справу щодо колишнього голови Ольшанської селищної ради, якого підозрюють у розтраті 300 тисяч гривень з бюджету міста на реконструкції стадіону. 

Але повернемося до закупівель в «улюбленців» чиновників. Так, управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради замовило поточний ремонт найпростішого укриття в місцевому закладі освіти. Вартість робіт складає мільйон бюджетних грн. Виконувати ремонт буде ФОП Юраш М.М., який регулярно без конкурсу отримує бюджетні підряди.

Роботи ФОП буде виконувати майже рік – до 31 грудня 2024 року. Відкриті торги відомство не проводило. Житель Очаківського району Михайло Юраш зареєстрував ФОП у 2019 році. З того часу підприємець встиг укласти 17 угод на загальну суму понад сім мільйонів бюджетних гривень. Всі підряди ФОП отримує без участі в відкритих торгах по неконкурентній процедурі. 

Крім цього Миколаївське квартирно-експлуатаційне управління уклало угоду на проведення капітального ремонту будівлі в селі Галицинове. Про яку саме будівлю йде мова, не розголошується. Вартість робіт обійдеться платникам податків у майже три мільйони бюджетних грн.

Відомство вирішило, що ремонт засекреченої будівлі проведе ТОВ «Вертикаль-Миколаїв». Компанію зареєстрували у 2015 році. Її власником зазначений житель Миколаївської області Віктор Відін. Наразі ТОВ уклало угод на загальну суму понад 19 мільйонів бюджетних гривень.

Примітно, що відразу після реєстрації компанії, вона почала укладати угоди за кошти платників податків. При цьому у 2016 році компанія фігурувала в розслідуванні про підроблення документів. За матеріалами справи, ТОВ «Вертикаль-Миколаїв» підписало угоду на проведення реконструкції спортивного залу вартістю 1,7 млн грн. Згідно з актами виконаних робіт компанія провела роботи на суму 1,6 млн грн, однак з бюджету їй перерахували 1,9 млн. Тобто більше, ніж на 200 тис. грн.

До того ж «Антикорупційний вимір» проаналізував одного з підрядників, який виконує на Миколаївщині роботи по відновленню регіону. Мова про вінницьку компанію «Автрострада».

Так, у 2023 році Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області взялась ремонтувати регіон, провівши низку багатомільйонних закупівель. Декілька з цих підрядів на загальну суму понад мільярд бюджетних гривень отримала компанія «Автострада». Частина закупівель проведена як «відкриті торги з особливостями», і конкурентів у «Автостради» на таких торгах не було. 

Зокрема підприємство за 2023 рік взяло на себе зобов’язання ремонтувати шляхопровід Калинівка-Снігурівка, провести поточний ремонт автодороги Одеса-Меліополь-Новоазовськ, відремонтувати транспортні споруди та міст на дорозі Миколаїв-Доманівка-Берізка, а також міст на дорозі державного значення Кропивницький-Платонове.

ТОВ «Група компаній «Автострада» вже не вперше отримує бюджетні підряди в Миколаївській області. До того ж підприємство коштом платників податків активно працює майже по всій території України, на даний час уклавши угод на загальну суму 117,2 млрд грн, повідомляє портал Clarity Project. Найбільше підрядів компанія здобула в Вінницькій, Чернігівській та Хмельницькій областях. 

На деяких контрактах, підписаних уже під час повномасштабного вторгнення, варто зупинитись детальніше. Наприклад, у травні 2023 року служба оголосила відкриті торги на проведення капітального ремонту шляхопроводу автодороги Калинівка-Снігурівка. Відомство оцінило роботи у 220 мільйонів гривень. На торги вийшли дві компанії – «Автострада» та «Автомагістраль-Південь». Переможцем оголосили ТОВ «Група компаній «Автострада», яка запропонувала провести роботи за 176 млн грн – значно дешевше, аніж конкурент.

Примітно, що тендером зацікавилась Держаудитслужба, яка 31 жовтня минулого року опублікувала висновок про виявлені порушення. В результаті 7 грудня 2023 року Служба відновлення та розвитку інфраструктури Миколаївської області підписала із підрядником додаткову угоду про значне зменшення вартості робіт, а саме до 38 млн грн. 

Однак того ж дня з компанією уклали ще одну угоду на додаткові роботи по капремонту шляхопроводу автомобільної дороги Калинівка-Снігурівка, додавши компанії «Автострада» ще 85 млн грн з бюджету. Цю угоду Держаудитслужба, вочевидь, уже не перевіряла.

Варто звернути увагу також на ще один підряд, який отримала компанія «Автострада». Так, у липні 2023 року Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області оголосило відкриті торги на проведення поточного ремонту автодороги Одеса-Мелітополь-Новоазовськ. Відремонтувати підрядник має 10,2 км дороги. Роботи відомство оцінило у 164,6 млн грн, тобто понад 16 млн грн за ремонт кілометра дороги.

На торги вийшли три компанії. Найдешевшу пропозицію надало ТОВ «Автострада». В серпні служба уклала з підрядником угоду вартістю 158,8 млн бюджетних грн, у грудні була підписана додаткова угода про зменшення вартості робіт до 132,8 млн грн. 

Таким чином, ремонт одного кілометру дороги з урахуванням зменшення ціни робіт становить майже 13 мільйонів гривень коштом платників податків. Однак, за даними видання «Автодорекспо», яке посилається на «Укравтодор», у 2023 році середня вартість капітального, не поточного ремонту дороги становить 7 мільйонів гривень за один кілометр. А на Миколаївщині компанія «Автострада» проводить поточний ремонт майже вдвічі дорожче.

ТОВ «Група компаній «Автострада» зареєстрували 2015 року в Вінниці. ТОВ входить до будівельного холдингу MS Capital, власником якого є бізнесмен Максим Шкіль. Він контролює також низку інших компаній. З 2007 по 2014 рік людина з ПІБ Максим Вікторович Шкіль значилась помічником на громадських засадах донецького нардепа від «Партії регіонів» Миколи Дем’яненко.  

Підприємство «Автострада» з 2017 року активно укладає договори з розпорядниками публічних коштів. За даними українського Forbes, до повномасштабного вторгнення у 2021 році компанія Шкіля «Автострада» посідала друге місце серед отримувачів бюджетних грошей від «Укравтодору». Нагадаємо, тоді в розпалі діяла президентська програма «Велике будівництво», за якою по всій території України реалізовували низку масштабних інфраструктурних проєктів.

При цьому підприємство «засвітилось» в декількох кримінальних розслідуваннях. Так, за даними судової ухвали, службові особи Могилів-Подільської ОТГ, діючи за попередньою змовою зі службовими особами ТОВ «СП «Автострада» неподалік автодороги М-21 біля с. Немія, Могилів-Подільського району організували незаконний видобуток корисних копалин у промислових масштабах, що спричинило тяжкі наслідки.

Крім цього, згідно з матеріалами іншого кримінального провадження, правоохоронці вважали, що під час виконання ремонтно-будівельних робіт  ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл», ТОВ «Ростдорстрой»  та ТОВ «Спільне Українсько-німецьке підприємство «Автострада» (колишня назва ТОВ «Група компаній «Автострада») неналежним чином виконали роботи, завищивши їх якість та вартість. 

Більше публікацій Миколаївський вимірБільше публікацій Миколаївський вимір »

Один коментар

Коментування заборонено.

Антикорупційний вимір