Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

В Дачненській сільраді відповіли, чому вирішили «ремонтувати» майже нове модульне укриття

Редакція «Антикорупційного виміру» отримала відповідь від Управління освіти, культури, сімʼї, молоді та спорту Дачненської сільради. У відповіді чиновники пояснили, чим зумовлене замовлення капремонту модульного укриття, встановленого менш як два роки тому. 

Нагадаємо, раніше «Антикорупційний вимір» розповідав, що майже 900 тисяч гривень заплатять освітяни за капремонт швидкоспоруджувальної захисної споруди цивільного захисту модульного типу, яку встановили наприкінці 2023 року. Для капремонту без конкурсу наймають фірму, якій менше ніж рік. А номер телефону у постачальника укриття, та фірми, що здійснюватиме капремонт, співпадає. 

В Управлінні повідомили, що необхідність проведення капітального ремонту зумовлена тим, що укриття, яке використовувалося для перебування учнів закладу освіти, було виконане у наземному варіанті (модульного типу) та мало тим часовий характер. А відповідно до вимог ДБН В.2.2-5:2023 «Будинки і споруди. Захисні споруди цивільного захисту» для закладів освіти укриття повинні розміщуватися у підвальних або цокольних приміщеннях. Саме тому виникла потреба у приведенні об’єкта у відповідність до вимог законодавства.

Зауважимо, що з огляду на таку відповідь, не зрозуміло, навіщо наприкінці 2023 року освітяни замовили та оплатили укриття, яке не відповідало вимогам ДБН. 

«Відповідно до Акту огляду об’єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення як найпростішого укриття від 15.08.2024 року було встановлено, що дане укриття є швидкоспоруджувальною захисною спорудою цивільного захисту модульного типу для укриття 100 осіб. Максимальна місткість вказаного укриття не покриває потреби навчального закладу Дачненського ліцею №1» – йдеться в відповіді. 

Тобто виходить, що чиновники закупили укриття, яке є швидкоспоруджувальною захисною спорудою цивільного захисту модульного типу для укриття 100 осіб. Ймовірно, підписали акт виконаних робіт і прийняли укриття, яке є швидкоспоруджувальною захисною спорудою цивільного захисту модульного типу для укриття 100 осіб. А потім провели огляд об’єкта і встановили, що це укриття, яке є швидкоспоруджувальною захисною спорудою цивільного захисту модульного типу для укриття 100 осіб. Аж раптом виявилося, що для навчального закладу цього замало. Через півтора року це нарешті з’ясувалося. 

Майже через два роки, згідно з відповіддю чиновників, виявилося, що придбане ними укриття неможливо використовувати без проведення капітального ремонту, «оскільки існуюча конструкція не забезпечувала належного рівня захисту та безпеки здобувачів освіти».

«У наземному модульному укритті неможливо гарантувати безпечне перебування учнів під час сигналів повітряної тривоги, що унеможливлює організацію повно-цінного освітнього процесу в очному форматі та суперечить вимогам чинного законодавства щодо безпеки дітей та інших учасників освіт нього процесу», – йдеться в відповіді. 

Ба більше, чиновники пояснили, що вони зобовʼязані провести вказаний капремонт. 

«Окремо зазначаємо, що відповідно до Наказу МВС України від 09.07.2018 №579 «Про затвердження Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2018 за №1010/32362, балансоутримувач зобов’язаний утримувати захисні споруди у стані, що дозволяє у будь-який час привести їх у готовність до використання за призначенням. Виконання капітального ремонту у даному випадку є необхідним заходом для приведення укриття у відповідність до цих вимог та забезпечення безпеки учасників освітнього процесу».

Хоча закупівлю укриття оголосили 25 жовтня 2023 року, а ДБН В.2.2-5:2023 «Будинки і споруди. Захисні споруди цивільного захисту» набрали чинності  01.11.2023 року, договір на постачання укриття був укладений 17 листопада 2023 року. Тобто ДБН вже 17 днів як набули чинності на той момент і чиновники могли скасувати закупівлю та оголосити нову, щоб отримати укриття змонтоване відповідно до вимог. Оскільки чиновники допустили монтаж укриття, яке не відповідало нормам, які набрати чинності, їхні дії можуть бути розцінені як розтрата. А те, що для виправлення ситуації вони чекали майже два роки дуже схоже на службову недбалість. У звʼязку з цим редакція готує заяву до правоохоронних органів. 

Читайте також: Укриття в Ананьївській лікарні: Відхилили дешевшу пропозицію і привернули увагу правоохоронців?

Публікація створена в рамках проєкту Інституту висвітлення війни та миру (IWPR) «Посилення громадського контролю» за фінансової підтримки Норвегії.»

Більше з Одеський вимірБільше записів у Одеський вимір »
Антикорупційний вимір